Brandul Airblaster a fost înființat acum 17 ani într-un subsol în Portland, Oregon, Statele Unite ale Americii. 
Co-fondatorul și snowboarderul profesionist Travis Parker se bucura de placa sa de snowboard pretutindeni cu un entuziasm copleșitor. El a investit o sumă de bani la început pentru a permite lansarea companiei și a reprezentat cu mândrie brandul Airblaster în timp ce a filmat și a participat la coproducția emblematicelor filme Robot Food. 
Între timp co-fondatorii Jesse Grandkoski și Paul Miller au adăugat sângele, transpirația, lacrimile și datoriile personale necesare pentru a lansa mașinăria Airblaster și pentru a-i da aripi să zboare, chiar dacă acest zbor era destul de periculos și doar puțin deasupra vârfurilor copacilor. 
Piloții Airblaster s-au chinuit prin multiple turbulențe și vânturi puternice care se opuneau direcției lor de mers pentru a se putea desprinde de la sol – iar ce ar putea fi descris drept un miracol – ei încă plutesc în aer! 
Traversând în prezent cea de-a 17-a circumnavigație a soarelui, Airblaster încă rămâne 100% propulsat prin energie umană și funcționează cu ajutorul unei echipe formate din angajați ultra amuzanți care știu să râdă cu toată inima, talentați, dedicați și pasionați. Ei țin motoarele pornite și permit navei Airblaster să înainteze în călătoria sa.

Brandul Airblaster a fost sinonim cu ideea de distracție încă de la început, compania producătoare de echipament de exterior din Portland, Oregon rămânând fidelă intenției sale inițiale de a dezvolta echipament și accesorii dedicate snowboardingului care să fie creative și funcționale în același timp. Jucându-se cu o multitudine de culori intense și cu nuanțe vibrante, Airblaster a reușit și reușește în continuare să atragă foarte mulți oameni care sunt foarte entuziasmați de produsele lor și care rămân loiali brandului, generând dezvoltarea unei comunități creative care se simte mai degrabă ca o familie.

Pe parcursul unei povești ce durează deja de 13 ani, o trăsătură definitorie pentru echipamentul de snowboard creat de brandul Airblaster este, fără îndoială, „distracție”, „amuzament”. Aceste atribute sunt cu certitudine foarte potrivite pentru a descrie produsele brandului (spre exemplu: base layer-ul „Ninja Suit” și geaca ultra ușoară „Breakwinder”), dar numele propriu-zis Airblaster își găsește originea în povestea și spiritul omului care a înființat brandul. 

Pozitivitatea ce caracterizează brandul Airblaster  se dovedește și în prezent a fi unul dintre cele mai puternice atuuri ale acestuia. Creat în anul 2003 în subsolul casei snowboarderului profesionist Travis Parker de către acesta împreună cu Jesse Grandkoski și Paul Miller, brandul a ajuns să reprezinte latura mai puțin profesională a snowboardingului, dar continuă să adune sub acoperișul său unele dintre cele mai fenomenale talente care au pășit vreodată pe un snowboard. 

Povestea din spatele brandului Airblaster a început asemenea majorității brandurilor: cu un sentiment de nemulțumire al celor care i-au dat viață. Dar această insatisfacție nu a fost cauzată de lipsa unui produs sau a unei categorii de produse. Mai degrabă ea a luat naștere dintr-un fel de dezgust  față de turnura neașteptată care s-a produs în distracția lor preferată. Îndrăgostindu-se de snowboarding încă din primii ani de existență ai acestuia, spiritul hiper-competitiv care s-a dezvoltat în prezent a devenit contradictoriu cu energia prietenoasă ce a caracterizat momentul inițial al nașterii acestui sport montan.

„Atunci când învățam să ne dăm pe placă pe muntele Big Mountain (acum se numește stațiunea Whitefish Mountain Resort), snowboardingul era doar o activitate distractivă”, spune Grandkoski. „Nu exista o industrie de snowboarding. Era doar o expresie a libertății. Urcam pe munte, ne jucam cu placa, făceam flip, spin, întâlneam prieteni noi. Toată lumea era binevenită și era o bucurie autentică de a împărtăși pasiunea pentru acest sport. Puteai să bați palma cu altcineva doar pentru simplul fapt că se dădea și el pe placă.” 
Dar cu timpul bătutul palmei a fost înlocuit de priviri răutăcioase. Așa cum se întâmplă cu multe alte lucruri, din cauza popularității și a marketingului, etosul prietenos și amuzant al snowboardingului a început să dispară, să fie sufocat de un peisaj corporatist care avea să profite cu rapiditate de propria creștere. „Antrenam câțiva copii în cadrul unor tabere, și era clar că ei nu mai aveau aceeași experiență pe care am avut-o eu când aveam vârsta lor”, spune Grandkoski. „A te distra” a fost înlocuit de „a fi sponsorizat”. Toată lumea încerca să fie dură și să pară cool, purtând echipament integral negru, se uitau unii la alții din cap până în picioare și se comparau permanent între ei.”

Pentru a combate această schimbare care îi neliniștea, Parker, Miller și Grandkoski au venit cu ideea să ia omniprezenta „zgardă” pentru snowboard (snowboard leash) (care era obligatorie în majoritatea stațiunilor la momentul respectiv) și i-au inversat poziția. Rezultatul a fost Air Leash: o bandă pentru picior supradimensionată și în culori foarte puternice care era suficient de funcțională pentru a satisface cerințele stațiunilor montane, dar acționa în același timp și ca un fel de steag care era purtat în numele „distracției”. Cu producerea a doar 24 de „zgarde” Air Leashes, Airblaster a luat naștere. 
Am început cu un ideal”, afirmă Grandkoski. „Nici nu aveam în minte un plan de afacere, aveam doar un ideal în care credeam…și am construit totul în jurul acestui ideal. Afacerea a venit de la sine, a fost o consecință naturală a procesului.” Și afacerea a mers destul de bine. De la momentul în care zgarda Air Leash a lansat brandul în anul 2002, cei din echipa Airblaster și-au petrecut mai mult de zece ani dezvoltând colecții de echipament de snowboarding care s-au bucurat de un succes comercial impresionant, promovându-și în același timp și etosul lor unic. De la videoclipurile bizare pe care le produc la produsele cu un design unic pe care le creează (numite de către echipă OFP-uri, sau „original fun products”), Airblaster se pricepe foarte bine la a nu se lua prea în serios. Pare într-adevăr că totul la Airblaster începe (și se termină) cu distracție. Dar în interiorul acestei distracții extraordinare se află foarte multă muncă. În ciuda faptului că reprezintă partea mai puțin profesională a snowboardingului, Airblaster a compus outfitul unora dintre cei mai talentați rideri din lume.

Dacă echipa Airblaster este serioasă în legătură cu ceva, pentru dezvoltarea unor produse foarte inovative și tehnice care oferă atât funcționalitate, cât și stil, originalitate. 
Să luăm, spre exemplu, produsul reprezentativ Airblaster: costumul Ninja Suit. Primul produs de felul acesta creat vreodată, costumul patentat Ninja Suit este acum un standard în comunitatea de snowboard indiferent de afilierea la o companie sau alta. Disponibil într-o varietate generoasă de culori, variind de la negru la „pizza” (este exact ceea ce te gândești tu că este), acest costum îți înfășoară corpul într-un material elastic (4-way-stretch) creat dintr-un mix de poliester și lycra care îți reglează temperatura corpului, absoarbe transpirația și, cel mai important, ține zăpada la distanță de pielea ta. Deloc surprinzător, aceste costume chiar te fac să arăți și să te simti ca un ninja. „Îți pui pe tine un costum Ninja Suit pentru prima oară”, spune Grandkoski, „și la propriu începi să sari și să faci lovituri de karate. Este instantaneu.” 
Pentru aceia care nu au nevoie neapărat de un base layer funcțional (sau unul care poate servi la fel de bine drept un costum de Halloween), brandul Airblaster creează o mare varietate de echipament de exterior pentru zăpadă și geci pentru street deopotrivă. Primele sunt demne de a face față unora dintre cele mai intense coborâri pe munte în timp ce ultimele oferă protecție tehnică într-un stil mai degajat – un concept care câștigă în prezent din ce în ce mai mult interes printre membrii echipei Airblaster.

„Toate viețile noastre s-au transformat foarte mult de-a lungul timpului”, spune Grandkoski. „Acum am copii, așa că mă joc în curtea din spatele casei la fel de mult sau poate chiar mai mult decât mă joc pe munte. Ținând cont de faptul că etosul Airblasterstay wild” nu este condiționat de piste acoperite de zăpadă, catalogul deja foarte consistent de îmbrăcăminte de exterior pentru munte cuprinde o linie de produse tehnice care rămân în același timp suficient de potrivite pentru a fi purtate în oraș. „Atunci când cineva iese pe afară cu prietenii, noi nu credem că ar trebui să aleagă între geaca pe care o iubește și una care funcționează foarte bine. Ar trebui să fie una și aceeași.”

Asta este mai ușor de zis decât de făcut. Este un motiv pentru diferența imensă între un outfit dur precum cel creat de brandul Filson și unul sport-tehnic precum cel creat de brandul Arc’teryx. Linia de mijloc este asemenea unui deșert vast pe care multe branduri au încercat să îl traverseze fără prea mult succes, din păcate. În propria confruntare a brandului Airblaster cu această provocare, designul lor funcțional combinat cu fabricarea solidă (și cu doza potrivită de nebunie) se dovedește a fi o combinație valoroasă. 
„Tot ceea ce fac ei este despre un entuziasm extraordinar și despre a găsi plăcere în absolut orice; asta este ceea ce iubesc cel mai mult la ei”, afirmă, de asmenea, plin de entuziasm, riderul Brandon Cocard. „Ei reprezintă tot ce iubesc eu în snowboarding, iar Airblaster înseamnă o mare familie pentru mine în care mă regăsesc și în care îmi găsesc, de fiecare dată, locul.”

Etosul snowboardingului s-a disipat oarecum într-un peisaj corporatist în care multe companii mici au fost nevoite să dispară pentru că nu au dispus de resursele necesare pentru a face față competiției cu firmele mai mari. Brandul Airblaster a fost capabil să rămână în cursă pentru că el nu s-a abătut nici o secundă de la misiunea sa care l-a ghidat permanent. În loc să aleagă să devină o victimă a concurenței cu companiile susținute financiar de corporații, Airblaster și-a definit propria cale creând produse încântătoare și conținut media deosebit de captivant. 
„Este ușor să rămâi fidel misiunii tale atunci când misiunea ta este aceea de a te distra practicând snowboardingul alături de prietenii tăi”, afirmă Grandkoski. „Am început cu un etos bun, consistent în care am crezut noi foarte mult și ne-am construit toate conexiunile și întreaga companie în jurul acestuia. Atunci când pui bazele unei fundații solide formate din oameni pozitivi care gândesc similar ție, se generează automat un circuit de reacții pozitive care evoluează și se hrănesc din ele însele.”

Airblaster nu are un buget de milioane de dolari dedicat activității de marketing și marea parte a comunității de clienți a fost construită prin campanii foarte accesibile din punct de vedere financiar precum Home Run Series care urmărește riderii din echipa Airblaster bucurându-se de placa lor de snowboard în munții din apropierea orașului. Aceasta este o modalitate prin care Airblaster se poate conecta cu susținătorii brandului fără să fie necesară utilizarea elicopeterelor sau organizarea unor sărituri private masive; cu alte cuvinte, Airblaster reușește cu succes să fie un brand care se simte accesibil și incluziv, fiecare putând să își găsească cu ușurință locul în familia Airblaster.

„Noi avem cei mai simpatici clienți din univers; snowboarderii care se distrează cel mai bine sunt aceia care nu vor renunța la snowboarding și nu își vor diminua entuziasmul pentru acest sport prea curând”, spune cu bucurie Grandkoski. „Aceștia sunt riderii care susțin brandul Airblaster și care cumpără produsele noastre.” 
Concentrându-se pe a crea o experiență memorabilă pentru consumatori, Airblaster a dezvoltat o serie de produse care au rezonat cu ușurință cu întreaga industrie de snowboarding. Airblaster a fost una dintre primele companii care au lansat ochelari de snowboarding cu un preț accesibil într-un context în care prețurile ochelarilor de snowboarding erau exorbitante, iar faimosul lor base layer, poreclit Ninja Suit, a devenit o piesă vestimentară standard în comunitatea de snowboarding, indiferent de apartenența la o companie sau alta.

Snowboardingul a luat naștere dintr-o nevoie de eliberare din atmosfera de club country omogenă pe care industria de ski a creat-o, iar Airblaster continuă să îndeplinească acest ideal. Atâta timp cât snowboardingul va avea în industrie companii precum Airblaster, va continua să își cultive propria cultură originală. Cei din echipa Airblaster înțeleg pe deplin că snowboardingul este mai mult decât un sport sau o modalitate de a genera profit; este un stil de viață, iar ei îl trăiesc deplin și intens. 
Este clar că cei din echipa Airblaster au creat ceva care este într-adevăr unic. Fie că este un costum Ninja Suit cu sau fără glugă, o salopetă, o geacă sau un costum întreg de exterior, vei vedea și vei simți natura amuzantă a producătorului de outfituri cu sediul în Portland. Și să nu cumva să uitați, numele este întotdeauna foarte relevant – un nume care sună mai degrabă asemenea unei arme create de brandul Nerf decât aemenea unei companii ce creează vestimentație pentru exterior. 
„Așadar numele”, spune Grandkoski. „Într-un fel te duce cu gândul la momentul acela în care vrei să te lansezi într-o săritură imensă și tragi puternic aer în piept. Iar lui Travis îi place să spună că sună a ceva ce ar inventa un copil, ceea ce este perfect adevărat. Dar în același timp sună și a ceva ce ai face cu o brichetă și o flatulență.” 
„Așa că asta este”, spune Grandkoski râzând. 
Așa că asta este. Oamenii care au construit un brand în jurul misiunii de „a te distra dându-te cu placa alături de prietenii tăi” au parte cu siguranță de o distracție halucinantă făcând asta.

Airblaster Whitelines 
 
Dacă distracția este ceea ce cauți, atunci Airblaster este brandul ideal pentru tine. După mai mult de zece ani în industria de snowboarding, Airblaster încă își concentrează atenția pe crearea unor produse originale alături de care tu să poți avea parte de aventuri fabuloase și amuzante pe munți alături de prietenii tăi. 
Brandul Airblaster a fost înființat în anul 2003 de către Jesse Grandkoski, Paul Miller și snowboarderul profesionist Travis Parker care erau îngrijorați pentru că snowboardingul devenea prea serios. Iar de atunci, Airblaster continuă să injecteze distracție într-un univers al brandurilor de snowboarding care adesea se dovedește a fi steril. Videoclipurile lor clasice precum „August” sau „Bike Car” prezintă mai multe carving-uri, grab-uri method și flip-uri decât întoarceri masive sau combinații tehnice pe rail-uri. 
Concentrându-se pe distracție, prieteni și libertate, Airblaster și-a construit un adevărat renume de reprezentant al oricărui rider care îndrăgește într-adevăr snowboardingul, nu doar al super-profesioniștilor, năzdrăvanilor care abordează îndrăzneț străzile (street snowboarding) sau al celor mai curajoși dintre rideri care explorează cu încredere cele mai înalte creste montane. 
Airblaster a creat niște piese vestimentare cu adevărat memorabile precum gentuța pentru picior (leg bag) și faimosul „ninja suit”, un costum first layer legendar croit dintr-o bucată și prevăzut cu glugă. 
Oferta vestimentară Airblaster variază de la geci parka la geci tehnice, iar restul gamei lor de produse – ochelari, îmbrăcăminte de stradă (streetwear) și haine- îți va aduce garantat un zâmbet pe chip, fie că practici snowboardingul sau nu. 
Numele brandului este rezultatul unei sesiuni de brainstorming ce a avut loc în subsolul lui Travis, sesiune prin care cei trei fondatori își doreau să găsească un cuvânt care să prezinte pe scurt următoarea idee „să plutești prin powder, să dai un grab method, și să tragi vânturi, toate în același timp.”

Produse AIRBLASTER puteți achiziționa din magazinul nostru fizic din Cluj-Napoca, strada Câmpina nr. 60B sau online, apăsând următorul buton:

SNOWBOARDPRO

În universul Social Media ne puteți găsi aici: