Pe buzele tuturor și dorit de toată lumea. Brand-ul BOA nu mai are nevoie de nici o prezentare. 
BOA a revoluționat modul în care atleții interacționează cu echipamentul sportiv și, implicit, a deschis noi oportunități în experimentarea și abordarea diverselor sporturi.

În prezent BOA este un partener de încredere pentru majoritatea brand-urilor din industria de snowboarding, acesta a luat naștere în Rocky Mountains, Colorado, loc ce reprezintă și astăzi acasă” pentru membrii echipei.

La mijlocul anilor 90, fondatorul BOA, Gary Hammerslag, s-a mutat în Steamboat, după ce și-a vândut compania precedentă, companie ce a creat soluții inovative ale cateterului pentru a îmbunătăți operațiile de angioplastie. În această perioadă de tranziție din viața sa, Gary a ales să își petreacă o mare parte din timpul său liber bucurându-se de snowboarding. În momentele în care era pe placa sa, un singur gând îi apărea obsesiv în minte: „trebuie sa fie o cale mai bună”. Atunci Gary a avut revelația vizionară asupra posibilității de a îmbunătăți radical performanța și ajustarea sistemului de prindere prezent pe produsele ce compun echipamentul de snowboarding.

După numeroase teste și prototipuri, inovatorul sistem de prindere BOA (BOA Fit System) a devenit realitate, rezultând, astfel, un sistem de prindere rapid, ultra precis, ce nu necesită efort din partea rider-ului. Boots-ii de snowboard au fost revoluționați, iar un nou capitol a început în această industrie. 
Intensitatea și convingerea cu care Gary a crezut în ideea sa au atras primele două brand-uri care au fost deschise spre un parteneriat cu BOA, K2 și Vans. Din aceste colaborări extraordinare au apărut rezultate extraordinare: primii boots-i de snowboard echipați cu sistemul BOA au fost dezvoltați și oferiți spre vânzare, fiind lansați în anul 2001.

Din acel moment și până în prezent lucrurile s-au derulat într-un ritm accelerat pentru compania BOA, ideea magnifică a lui Gary dovedindu-și genialitatea și deosebita funcționalitate, atrăgând, rând pe rând, cei mai mari jucători din industria de snowboarding. Astfel, în prezent, BOA colaborează cu cele mai puternice brand-uri de snowboarding: Burton, Thirty Two, Adidas, DC, Deeluxe, Nidecker, Nitro, Ride, Salomon și multe altele.

Cele două companii inițiale care au acceptat provocarea lui Gary, K2 și Vans, au ales să își asume un risc impresionant, iar ceea ce a început într-un sediu de firmă din Rocky Mountains, format dintr-o singură încăpere, s-a transformat într-o companie globală ce are sedii în Statele Unite ale Americii, Japonia, Hong Kong, China, Coreea de Sud și Austria. Această colaborare a fost încununată de succes deoarece toate părțile implicate au împărtășit o viziune comună: să creeze produse inovative, ultra calitative care să revoluționeze performanța și ajustarea, astfel încât rider-ul să poată să își atingă potențialul maximal. 
Jeff „Woody” Woodward, manager-ul global pentru divizia de snowboarding la BOA (Global Snowboard Lead) declară că, din anul 2006, anul în care a început el să lucreze pentru companie, a fost o călătorie fabuloasă și că este mândru și recunoscător pentru ceea ce echipa a reușit să realizeze în toată această perioadă.

Pasiunea pe care o pun în produsele pe care le creează, îi determină pe cei din echipa BOA să dezvolte permanent noi metode pentru îmbunătățirea acestora. 
Astfel, colecția 2020/2021 aduce două noi povești de inovație tehnologică pentru produsele BOA: lansarea noii platforme H4 Dial și lansarea noului fir textil TX3. 
H4 reprezintă versiunea evoluată a platformei H3+, iar caracterul ei superior constă în faptul că a fost astfel concepută pentru a face față impactului în toate condițiile, și a fost proiectată pentru o durabilitate sporită, pentru o instalare rapidă și pentru a fi ușor de reparat, menținând aceeași precizie și performanță. 
Jeff Woodward este foarte entuziasmat de această nouă platformă revoluționară deoarece conține răspunsul la întrebarea: „Dacă se rupe?”. Iar răspunsul este că pur și simplu aceasta nu se rupe. 
TX3 este primul fir textil creat de BOA care a fost astfel conceput și proiectat pentru a asigura o strângere ultra compactă a boots-ilor de snowboard și reprezintă o alternativă la firul BOA tradițional confecționat din oțel. TX3 este caracterizat de o textură mai moale și mai flexibilă, comparativ cu firul tradițional.  
Cu toate acestea, spre deosebire de șiretul normal sau cel de tipul speed-lace”, TX3 a fost prevăzut cu un diametru mult mai mic pentru a putea fi compatibil cu sistemul BOA, îndeplinind în același timp toate rigorile de rezistență și durabilitate ce sunt esențiale pentru boots-ii de snowboard. 
Pe lângă evidenta inovație de ordin tehnologic pe care sistemul BOA o aduce, de departe cea mai valoroasă repercusiune a acestuia este imensul beneficiu pe care îl oferă consumatorilor și, implicit, întregii piețe din industria snowboarding-ului.

Sistemul BOA este alcătuit din trei componente principale: un disc-rotiță (cadran) micro-ajustabil, fire foarte rezistente și, în același timp, ușoare și ghidaje cu grad redus de frecare pentru fire (low friction lace guides). 
Varietatea extrem de generoasă a gamei de produse BOA oferă brand-urilor colaboratoare posibilități infinite și unice pentru legarea firului, creând diferite configurații ce generează o performanță și o ajustare fără precedent. În timp ce fiecare componentă este crucială pentru optimizarea experienței BOA, fundamentul pe care s-a dezvoltat brand-ul este discul-rotiță BOA (BOA dial).  
Discul-rotiță H4 Coiler folosește Tehnologia Coiler (Coiler Technology) pentru a crește viteza de intrare și pentru a strânge foarte eficient firul aflat în poziție relaxată. Fiecare rotire micro-ajustabilă a discului asigură 1 mm de ajustare ultra precisă. Raportul de 4:1 al mecanismului, alături de învelișul exterior aderent și confortabil oferă rider-ului avantajul de a obține ajustarea pe care o dorește, rapid și fără efort, cu o simplă învârtire a rotiței.

Din colaborarea brand-ului cu BOA cu partenerii săi strategi a rezultat o serie de boots-i de snowboard emblematici ce reprezintă un punct de referință în domeniu. Jeff Woodward amintește doar câțiva dintre aceștia: 
 
1. Burton ION, alături de produsele Step On (M&W) 
2. Nitro Club/Cypress Dual Boa 
3. Salomon Launch/Ivy Boa 
4. K2 Taro Snow Surfer, Renin și Women’s Estate 
5. Nidecker Falcon 
6. 32 Focus Boa și Team Two Double Boa 
7. Deeluxe ID Dual Boa

Procesul de Cercetare și Dezvoltare (Research&Development) pe care compania BOA îl întreprinde alături de partenerii săi pentru dezvoltarea produselor este, de fiecare dată, unul surprinzător și fascinant. 
Noile proiecte de dezvoltare pornesc întotdeauna de la brand-ul de snowboard. Cei din echipa BOA au stabilit relații remarcabile cu partenerii lor de la brand-urile producătoare de boots-i pentru snowboard, iar acești parteneri au fost majoritatea constanți de-a lungul timpului. 
Primul pas în acest proiect de Cercetare și Dezvoltare este colectarea informațiilor. Câteva dintre cele mai relevante întrebări care apar în această etapă sunt: Ce își dorește brand-ul obțină prin produsul său? Urmează strategia de performanță și ajustare a brand-ului BOA? Elementele necesare sunt disponibile în oferta BOA sau acest proiect este unul de anvergură și implică mult mai multe resurse, pe o scară mai largă? 
Esențial pentru echipa BOA este să înțeleagă foarte clar și foarte precis ce problemă anume doresc brand-urile lor partenere să rezolve sau ce aspecte doresc să îmbunătățească. Astfel, ei încearcă să identifice distanța dintre situația actuală și obiectivele care se doresc a fi atinse. Ulterior, controlul este preluat de echipa internă de dezvoltare din cadrul companiei BOA care este răspunzătoare pentru crearea și implementarea noilor configurații, de la prototipurile inițiale la producția de masă. 
Compania BOA se bucură de facilități impresionante în Denver. Aceasta tocmai a lansat proiectul Performance Fit Lab” ce reprezintă o inovație de ultimă oră care a luat naștere dintr-un parteneriat cu University of Denver referitor la validarea unui studiu ce dovedește impactul sistemului BOA asupra vitezei și agilității.

Brand-ul BOA are în componența sa și o echipă dedicată și avansată de designeri 2D de încălțăminte și creatori de prototipuri 3D care lucrează împreună pentru a dezvolta cele mai bune soluții de ajustare disponibile pe piață. 
Odată ce intenția și direcția întregului proces devin clare, se poate începe cu realizarea unor schițe 2D inspiraționale sau se poate trece direct la crearea unor prototipuri fizice. Acest proces are o importanță covârșitoare deoarece ajută brand-urile partenere își eficientizeze timpul acordat dezvoltării produselor și își faciliteze comunicarea cu echipele de brand design, dezvoltare și producție. În această etapă cei din echipa BOA lucrează îndeaproape cu cei de la brand-urile producătoare de boots de snowboard, oferindu-le acestora training-ul necesar pentru instalarea corectă și asamblarea corespunzătoare a componentelor sistemului BOA.

Pentru ca inovațiile lor tehnologice pe care le propun pentru colecția de produse din anul 2020/2021 să ajungă la consumatorul final, cei din echipa BOA au înțeles pe deplin că au nevoie de o strategie de marketing puternică și eficientă care să le susțină și să le facă vizibile în industrie și în piață. Prin urmare, ei au acordat o atenție sporită întregii activități de promovare a noilor componente. 
Pentru lansarea H4 și TX3 în iarna anului 2020 brand-ul BOA a avut o sumedenie de reclame în numeroase publicații din industria snowboarding-ului și, de asemenea, a oferit tuturor colaboratorilor săi materiale necesare pentru promovarea produselor în cadrul activitiăților de marketing de tipul POP 
(point-of-purchase), precum și materiale digitale.Toate aceste eforturi vin din dorința celor din echipa BOA de a-și vedea clienții fericiți și satisfăcuți, beneficiind din plin de toate avantajele pe care le oferă cele mai recente inovații BOA. Odată cu H4, sistemul BOA pe bază de casetă (cartridge-based) a fost actualizat și durabilitatea sa a fost îmbunătățită, iar o consecință directă a acestor două aspecte este o experiență superioară oferită consumatorilor. Prin TX3 compania BOA introduce pentru brand-urile colaboratoare firul moale ca o alternativă la deja renumitul și ultra testatul fir tradițional din oțel inoxidabil. Textura și consistența celor două diferă, dar acest fir moale păstrează durabilitatea și rezistența firului din oțel. 
Din perspectiva de brand, în anul 2020 BOA se concentrează pe creșterea sa continuă în contextul comunității de snowboarding. Acesta fiind segmentul lor de piață principal, în el se regăsesc cei mai longevivi consumatori, precum și atleți profesioniști care pot să le testeze produsele și să le ofere un feedback deosebit de acurat și de relevant.

BOA a dezvoltat programul Boa Pioneer alături de unii dintre cei mai buni atleți din industrie, precum Travis Rice, care utilizează modelul său premium de boots-i de snowboard cu sistem Boa de peste zece ani. Convingerea sinceră a celor din echipa BOA este că performanța celor mai buni sportivi din lume este categoric îmbunătățită prin utilizarea produselor cu sistem BOA.

Boots snowboard și căști de protecție cu sistem BOA puteți achiziționa din magazinul nostru fizic din Cluj-Napoca, strada Câmpina nr. 60B sau online, apăsând următorul buton:

SNOWBOARDPRO

În universul Social Media ne găsiți aici: